Tipy na pánské mikiny

Jak postupovat při vrácení mikiny?

Reklamace je nepříjemná, byť někdy nezbytná. Pro pánské mikiny platí naprosto stejná lhůta ze zákona 30 dní k vyřízení reklamace. Prodejce má na posouzení reklamace 3 pracovní dny. Jak však postupovat u e-shopu?

Také pánské mikiny jsou zkrátka pouze zboží a někdy se může stát, že vykazuje vady, které brání nošení. Můžete zkrátka narazit na vadný kus nebo například se netrefíte dárkem. Na řadu přichází reklamace, kde zákon mluví jasně. Na posouzení reklamace i její vyřízení je lhůta 30 dní od podání. Máte nárok na vrácení peněz nebo výměnu. U online nákupu máte možnost do 14 dní zboží vrátit bez udání důvodu.

Máte 30 dní na posouzení i vyřízení reklamace mkiny

V případě kamenného obchodu je situace patrně snažší. Kupujte mikiny u prověřených prodejců, kde je samozřejmostí záruka. Zákon o ochraně spotřebitele, § 19 říká jasně, že do 30 dní musí být vyřízena reklamace. Do této lhůty se počítá také posouzení vady a reklamace. Tudíž, do 30 dní musí být dle zákona celá věc vyřešena, vzhledem k záruce máte na tohle automaticky nárok. Stačí s sebou donést originální doklad o koupi (paragon) a zboží pokud možno v původním stavu. Reklamace může být vyřízena výměnou, opravou nebo vrácením úplné či částečné ceny.

I mikina může mít neodstranitelné vady

U mikiny se považuje za vadu například roztržení, neodpovídající materiál dle popisu, chromatické vady a další, které brání nošení nebo se mikina liší od popisu. Posouzení nároku reklamace je někdy velmi obtížné, protože se musí vyloučit, že vadu nezpůsobil uživatel sám. Například že mikinu neroztrhl o nějaký předmět či na ni něco nevylil. Prokáže-li se vada jako výrobní a neodstranitelná, máte nárok na výměnu či vrácení kupní částky, jinak například na částečnou kompenzaci ceny. Na posouzení reklamace má prodejce maximálně 3 pracovní dny.

Při nákupu z e-shopu můžete mikinu do 14 dní vrátit bez udání důvodu

V případě nákupu pánské mikiny online je věc jednodušší i složitější. Do 14 dní máte nárok mikinu vrátit bez udání důvodu. Pokud jste mikinu koupili v prověřeném e-shopu, patrně nebude problém s komunikací, v opačném případě někdy komunikace zaniká ze strany prodejce. Lhůta je dána faktem, že si zboží nemůžete vyzkoušet, v kamenném obchodě taková lhůta neplatí, protože mikinu si můžete zkusit a řádně prohlédnout. Lhůta 14 dní pro online nákupy je dána opět zákonem (§ 53 Zákona o ochraně spotřebitele) a nemusí být na webu uvedena.

I mikina může být nevhodným dárkem, v kamenném obchodě to neuznají

Reklamace je složitá, ale vždy máte nárok na stejné podmínky, ať se jedná o pánské mikiny či cokoli jiného. V případě reklamace mikiny se jedná o posouzení závady, u e-shopů o komunikaci a termín 14 dní. Nic však není ztraceno, i mikiny jsou zboží jako cokoli jiného. Nárok nevzniká při běžném opotřebení ani poškozením ze strany uživatele. Nárok vrácení mikiny do 14 dní při online nákupu není ničím podmíněn, můžete tak vrátit například nevhodný dárek nebo když se vám nelíbí barva mikiny či nechcete mikinu s kapucí a zipem.